0 2 minute 1 an

Conform celor de la Club Feroviar, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii propune exproprieri pentru achiziția terenurilor necesare modernizării sectorului de cale ferată Craiova – Caransebeș.

Proiectul menţionat arată că suma necesară aferentă despăgubirii pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes național este de 9,7 milioane lei pentru un număr total de 1.286 imobile, respectiv terenuri cu sau fără construcții, din care 1.255 de imobile terenuri, proprietate privată, în suprafață totală de 1.402.448 mp, un număr de 89 de imobile construcții (clădiri) în suprafață totală de 29.905 mp.

Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș are o lungime de 226 km, fiind linie dublã electrificatã pe intervalul Craiova – Strehaia (60 km), linie simplă electrificată pe intervalul Strehaia – Drobeta-Turnu Severin (54 km) și linie simplă electrificată pe intervalul Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș (112 km).

Licitațiile au început luna aceasta și au o valoare însumată ce depășește 5,5 miliarde de lei, potrivit informațiilor disponibile pe site-ul CFR SA, consultate de Club Feroviar.

Lucrările de modernizare sunt împărțite în două părți, prima conținând Loturile 1și 2, cu o valoare de 2,54 miliarde de lei, fără TVA, iar a doua de 3,08 miliarde de lei. În prima parte sunt incluse Lotul 1 Craiova–Filiași (km 248-km 286) și Lotul 2 Filiași – Igiroasa (km 286-km 331). Al treilea lot inclus în a doua componentă a licitației are o lungime de 31 km (km 331-km 362), între Igiroasa și Drobeta-Turnu Severin. Secțiunea Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș va fi scoasă, cel mai probabil, ulterior la licitație, aceasta nefiind menționată în documentul indicat, mai scriu cei de la Club Feroviar. (Foto: Club Feroviar)

Bianca METEŞ