0 4 minute 2 ani

În cadrul unei conferinţe de presă susţinute miercuri, 27 iulie, împreună cu Liviu Jigoria-Oprea, directorul executiv al Direcţiei Strategii, Dezvoltare, Protecţia Mediului din Primăria Caransebeş, edilul Felix Borcean a vorbit despre câteva probleme legate de circulaţia din municipiu. Şi cum cea mai recentă operaţiune în acest sens este trasarea marcajelor rutiere pe străzile Ardealului şi Mihai Viteazu, Felix Borcean a spus că ele nu au fost realizate mai devreme deoarece nu se făcuse recepţia lucrărilor executate pe Ardealului.

„Străzile arată mult mai bine aşa şi nici nu a costat atât de mult operaţiunea. Atât în ceea ce priveşte covorul asfaltic, cât şi marcajele, preţul ar face invidioase multe administraţii. Au fost negocieri. De exemplu, la marcaje am plătit un preţ cu jumătate mai mic decât cel cu care s-au făcut marcajele anterioare, în Caransebeş, cu o altă firmă, în condiţiile în care toate preţurile au crescut. Actualul director al Serviciului Public de Întreţinere şi Reabilitare a căutat foarte atent, şi, deci, şi lucrarea a fost executată mult mai bine calitativ. E suficient să vezi vechile treceri de pietoni, tot cu roşu, pentru că aşa ni le-am dorit, cum sunt executate, în comparaţie cu cele de pe Str. Ardealului, şi se observă diferenţe enorme, atât de estetică, cât şi de tehnică de executare. Noi suntem mulţumiţi de lucrarea care a fost executată pe Str. Ardealului. A fost semnată şi recepţia cu firma Strabag, avem o garanţie de trei ani, dacă nu mă înşel, şi, oricând vor apărea probleme, cei de la Strabag ne-au asigurat că vor veni să le remedieze”, a spus Felix Borcean.

Referitor la pistele de biciclete, edilul a declarat că ele nu vor avea traseu pe Str. Ardealului decât parţial, în Pipirig, după care vor avea trasee pe străzile adiacente, proiectul fiind deja făcut şi aprobat la faza Studiu de Fezabilitate şi Documentaţie şi Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (DALI).

„Durează foarte mult avizarea proiectelor. Pentru pistele de biciclete, noi am început să ne pregătim încă din 2019. La Caransebeş sunt patru trasee principale. Unul conectează cartierul Pipirig, de la Caromet, via Str. Tudor Vladimirescu, şi se opreşte pe Str. Gării, se conectează cu pista existentă pe Dâlmă, al doilea Pipirig – Balta Sărată, al treilea traseu conectează traseul al doilea cu centrul oraşului pe Str. Traian Doda, iar ultimul traseu este Str. Muntele Mic şi se conectează cu Calea Orşovei spre Balta Sărată şi spre Dâlmă, spre Teiuş”, a explicat Liviu Jigoria-Oprea.

Sonia BERGER