Anunţam, în urmă cu două săptămâni, că, deşi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR ar fi trebuit să anunțe câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Drumul de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj în data de 29 noiembrie, termenul a fost prelungit până la sfârşitul acestei luni.
Până la termenul-limită, depuseseră oferte următorii agenți economici: Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION S.R.L. – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS; Asocierea SC IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – SC STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING – G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL; Asocierea – SC EXPLAN SRL (lider de asociere) – SC GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA – SCA TEAHA&FUZESI; Asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider de asociere) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – SC STEROGIS PROIECT SRL – SC SAIDEL PROIECT SRL – SC SIDEL ENGINEERING SRL – SC ERNST & YOUNG SRL; Ofertant YUKSEL PROJE AS.
Iată că, recent, a fost desemnat ofertantul câștigător, care este este Asocierea EGIS ROMANIA SA – SEARCH CORPORATION S.R.L.– ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS, scrie HotNews.ro.
Valoarea ofertei câștigătoare este de 92.755.765,47 lei, fără TVA.
Durata contractului este de 43 luni de la data de începere (din care 36 de luni – Studiul de Fezabilitate).
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
Fostul ministru al Transporturilor de la acea vreme, Cătălin Drulă, spunea că Drumul expres va avea o lungime de circa 250 de km și are avantajul de a fi lansat pe un model nou de caiet de sarcini, care vine în ajutorul proiectantului. Profilul drumului, Autostradă sau Drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului.
Drumul de mare viteză Craiova – Lugoj ar urma să lege Autostrada A1 (București-Nădlac), în dreptul localității Lugoj, cu DX 12 (Craiova – Pitești), trecând prin Drobeta Turnu Severin, Orşova, Băile Herculane şi Caransebeş.
Sonia BERGER