0 3 minute 2 ani

La începutul lunii septembrie, scriam că Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a anunţat că a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului Elaborare Studiu De Fezabilitate pentru „Drum de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj”.

Până la termenul-limită, depuseseră oferte următorii agenți economici: Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION S.R.L. – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS; Asocierea SC IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – SC STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING – G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL; Asocierea – SC EXPLAN SRL (lider de asociere) – SC GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA – SCA TEAHA&FUZESI; Asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider de asociere) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – SC STEROGIS PROIECT SRL – SC SAIDEL PROIECT SRL – SC SIDEL ENGINEERING SRL – SC ERNST & YOUNG SRL; Ofertant YUKSEL PROJE AS.

De asemenea, mai făceam cunoscut faptul că licitaţia pentru studiul de fezabilitate a fost lansată în data de 1 iunie a.c., valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 107.465.138,85 şi 127.001.527,73 lei, fără TVA, iar durata acestuia este de 43 de luni de la data de începere a contractului (din care 36 de luni – studiul de fezabilitate).

Fostul ministru al Transporturilor de la acea vreme, Cătălin Drulă, spunea că Drumul expres va avea o lungime de circa 250 de km și are avantajul de a fi lansat pe un model nou de caiet de sarcini, care vine în ajutorul proiectantului, pe de o parte (prin stabilirea unui calendar clar de termene și plăți) și, pe de altă parte, avantajează și beneficiarul care primește la final un studiu de fezabilitate foarte detaliat, un așa-numit „preliminary design”. Profilul drumului, Autostradă sau Drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului.

Site-ul INDISCRET.RO anunţă că, deşi CNAIR ar fi trebuit să anunțe câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate în data de 29 noiembrie, desemnarea câștigătorului a fost amânată cu 30 de zile, respectiv pentru 29 decembrie.

Drumul de mare viteză Craiova – Lugoj ar urma să lege Autostrada A1 (București-Nădlac), în dreptul localității Lugoj, cu DX 12 (Craiova – Pitești), trecând prin Drobeta Turnu Severin, Orşova, Băile Herculane şi Caransebeş.

Bianca METEŞ