0 4 minute 2 ani

Recent, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis să anuleze licitaţia pentru proiectarea Autostrăzii A6 (Autostrada Sudului), de 250 de km, de la Craiova la Drobeta Turnu Severin și până la Lugoj. Motivul invocat este acela că pe o lungime de aproximativ 30 de km traseul s-ar fi suprapus cu un alt proiect, de la Craiova la Târgu Jiu.

Drumul de mare viteză Craiova – Lugoj urma să lege Autostrada A1 (București-Nădlac), în dreptul localității Lugoj, cu DX 12 (Craiova – Pitești), trecând prin Drobeta Turnu Severin, Orşova, Băile Herculane şi Caransebeş.

La sfârşitul anului trecut, cinci oferte au fost depuse în termenul legal pentru realizarea Studiul de Fezabilitate (SF) a șoselei de mare viteză ce va lega Lugojul de Craiova, respectiv Asocierea SC IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – SC STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING – G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL; Asocierea – SC EXPLAN SRL (lider de asociere) – SC GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA – SCA TEAHA&FUZESI; Asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider de asociere) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – SC STEROGIS PROIECT SRL – SC SAIDEL PROIECT SRL – SC SIDEL ENGINEERING SRL – SC ERNST & YOUNG SRL; Ofertant YUKSEL PROJE AS; Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION S.R.L. – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD S.R.L. – ECO GEODRUM S.R.L. – EGIS INTERNATIONAL SAS, cea care de fapt a şi câştigat licitaţia.

Valoarea estimată a contractului era de aproape 93 de milioane de lei, fără TVA.

Conform celor de la HotNews, inițial, cele două proiecte scoase la licitație de CNAIR în trecut aveau trasee orientative diferite.

Când s-a lansat licitația pentru Drumul de mare viteză  Craiova – Târgu Jiu, traseul orientativ era mult pe la est de Filiași și Târgu Jiu. Ulterior, în cadrul derulării contractului de Studiu de Fezabilitate, în luna ianuarie, s-a stabilit că noul traseu va trece pe lângă Filiași (Țânțăreni).

De cealaltă parte, licitația pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj a fost publicată în iunie 2021 și avea inițial un traseu orientativ de la Craiova la Drobeta Turnu Severin mult pe la sud de Filiași.

Acum, după ce pe unul din contracte, respectiv Craiova –  Târgu Jiu, s-a redesenat traseul ca acesta să treacă prin Filiași, CNAIR consideră că autostrada Craiova – Drobeta Turnu Severin trece prea aproape prin zonă și a decis să anuleze cu totul demersul, pe motiv că este în „imposibilitatea de a adopta măsuri corective” încât să nu existe „consecințe negative asupra bugetului de stat și a fondurilor europene”.

De asemenea, CNAIR mai spune că Master Planul de Transport susține că traseul de la Craiova la Drobeta Turnu Severin trece prin Filiași și mai departe, urmând practic DN6, la Strehaia și spre Lugoj, mai scriu cei de la HotNews.

Bogdan NAUM