De curând, au început lucrările de modernizare pe calea ferată Caransebeș – Lugoj, acesta fiind ultimul lot din cele patru de pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad pe care demarează șantierul.
Potrivit SRCF Timișoara, în acest moment, în stațiile Caransebeș, Caransebeș Triaj, interval Găvojdia – Căvăran, se realizează lucrări premergătoare modernizării, cum ar fi tăierea vegetației din zona feroviară, relocarea și protejarea cablurilor FOA și a utilităților, săpături în vederea scoaterii suprastructurii vechi, realizarea diagnosticului arheologic intruziv, aprovizionarea cu materiale și realizarea de depozite logistice, precum și realizarea de drumuri tehnologice.
Lotul 1 Caransebeș – Lugoj are o lungime de 39,56 km, iar lucrările au fost atribuite către Asocierea RailWorks, cu lider SC Alstom Transport SA.
Contractul a fost semnat în 15 decembrie 2023, cu o valoare de 1,34 miliarde de lei, fără TVA, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Asocierea RailWorks a elaborat proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/oră pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (Lotul 1), în lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrări civile în patru stații CF, cea mai importantă fiind stația CF Caransebeș, care va avea inclusiv o clădire de mentenanță și pasarela edilitară, două halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 12 poduri și 49 de podețe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS pe întregul traseu, mai informează Club Feroviar.
Sonia BERGER