După ce a mai fost respins în două rânduri, proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al SC Gugulania Land SRL a fost pus din nou pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local Caransebeş din data de 29 aprilie. În şedinţele anterioare, unii consilieri au cerut în mod expres un raport de activitate al societăţii, complex şi detaliat, pentru a se lămuri exact situaţia de la Gugulania Land, lucru care nu s-a întâmplat.
Supus la vot în şedinţa din 29 aprilie, proiectul a fost respins, doar trei consilieri fiind în favoarea lui, ceilalţi aleşi municipali ridicând mâna la „abţineri”.
Starea de lucruri existentă la Gugulania Land a fost parţial lămurită de primarul Felix Borcean, în conferinţa de presă care a urmat şedinţei de consiliu local. Pe scurt, edilul a spus că „este aceeaşi ciorbă reîncălzită, din şedinţele trecute”.
„Acolo există o pasiune de a instaura o altă conducere din partea Consiliului Local Caransebeş, conform majorităţii, doar că nu s-au îndeplinit procedurile şi lucrurile rămân în stand by. Probabil că va fi votat şi bugetul, în momentul în care se va reuşi, într-o formă sau alta, stabilizarea situaţiei la nivelul managementului acestei societăţi a Consiliului local. Ce vreau eu să transmit e că nu este nimic penal la Gugulania Land, e o societate care de-a lungul timpului a avut un număr mai mare sau mai mic de angajaţi. În prezent sunt circa 50 de contracte, pentru că Gugulania, pe lângă activitatea ei de bază, adică spălătorie ecologică, mai are diverse contracte cu SPIR-ul şi cu Casa de cultură. Sigur, au fost stabilite şi de Consiliul local câteva dintre aceste legături contractuale. De pildă, cazul Cinamatografului «Luna». El este susţinut prin trei angajaţi la Gugulania, care sunt plătiţi de Casa de Cultură. De fapt, aceasta este menirea acestei societăţi, de a putea angaja, în condiţiile în care pentru activităţile respective nu sunt resurse în societăţile în care ei activează”, a spus Felix Borcean.
Edilul a mai adăugat că, de asemenea, pentru Casa de cultură sunt câteva posturi care funcţionează prin intermediul acestei societăţi, pentru că, în momentul de faţă, posturile din administraţia publică sunt blocate. Aceeaşi situaţie este şi la SPIR, care are aproximativ 20 de angajaţi care prestează diverse activităţi în folosul comunităţii, respectiv la seră, la drumuri sau la asfaltări.
Sonia BERGER